Proteinogene aminokisline (AK).

Najpomembnejši gradniki za tvorbo mišičnih proteinov so esencialne aminokisline levcin, izolevcin in valin, ki tvorijo 35 % puste mišične mase in glutamin, ki predstavlja 50 % vseh mišičnih beljakovin. Lizin je osnovna AK za izgradnjo vezivnega tkiva, pri čemer igra ključno vlogo vitamin C. Ker organizem esencialnih aminokislin ne zmore tvoriti, jih je v telo nujno vnesti s hrano ali hranili na usta.
Prednost vnosa prostih aminokislin v obliki hranila je ta, da se takoj po zaužitju vsrkajo v krvni obtok in so nemudoma na voljo za izgradnjo mišičnih proteinov.
TMMD za krepitev moči mišic, povečanje njihove mase in vzdržljivosti, pa je lahko znatno učinkovitejši, če se takoj po njem, v telo peroralno dovedejo določene proteinogene AK. Tako kot to počno športniki, npr. bodybilderji (preprost a nazoren primer).

PORTNIKIjpg 

Pomen aminokislin (AK) je ob današnji poplavi aktivnih učinkovin, glede njihove uporabe, zapostavljen. Aminokisline so vendarle osnovne substance za izgradnjo vseh proteinskih struktur v organizmu. Mišice, kot proteinske strukture, ki za svojo izgradnjo potrebujejo proteinogene aminokisline, predstavljajo največji rezervoar proteinov, torej tudi aminokislin v telesu.

Če telesu primanjkuje AK, če ribosomom v endoplazemskem retikulumu, kjer se preko RNA sintetizirajo proteini, manjka zgolj ena sama AK, mišice atrofirajo, zmanjša se njihova moč, kontraktilna zmožnost oslabi, njihova funkcija je okrnjena in se tudi optimalno delovanje MMD ne doseže v zadostni meri. V procesu TMMD prihaja do potrošnje energije in razvoja katabolnih procesov. Mišice se zaradi obremenitve utrudijo. Njihova kontraktilna moč oslabi oz. se ne razvije v zadostni meri, če se AK, ki so gradniki mišičnih proteinov, po vadbi, ne nadomestijo. Zato je za sintezo mišičnih proteinov in doseganje večje moči mišic potrebno stimulirati anabolne procese v mišicah, hkrati pa tvorbo kolagena v fibroblastih vezivnega tkiva.

Dodajanje pravilne kombinacije in optimalne koncentracije specifičnih in potrebnih AK po TMMD, lahko močno vpliva na povečanje in vzdrževanje mišične mase. Prisotnost razpoložljivih AK v krvi je za stimulacijo izgradnje mišične mase v fazi regeneracije nujno potrebna. Takoj po treningu, ko je organizem občutno bolj obremenjen, je tudi veliko bolj dovzeten za absorpcijo AK. Zaradi razvoja katabolnih procesov mišičnih proteinov v času treninga, je neposredno po fazi obremenitve sposoben absorbirati približno trikratno količino AK v mišice, primerljivo s tisto pred treningom.

 

ATROFIJA - HIPERTOFIJAjpg

 Brez aktivacije sistema mTORC1 ni sinteze proteinov. Ta stimulacija pa je pri starejših omejena. Spodbudi se z aerobno aktivnostjo, preden deluje inzulin, in dodatkom aminokislin neposredno po vadbi.

AMINOKISLINEjpg 
Starejši človek s hrano zaradi malabsorpcije običajno ne dobi dovolj AK iz zaužitih proteinov. Proteini se morajo v prebavilih s pomočjo proteolitičnih encimov najprej razgraditi na AK, kar pa je zaradi pešanja njihove aktivnosti vse teže. Šele nato se AK lahko absorbirajo skozi črevesno sluznico v krvni obtok, da so lahko celicam na voljo za sintetezo proteinov.  Pri starejšem je povečan tudi katabolizem proteinov in s tem sarkopenija. Študije kažejo, da dovolj velik vnos aminokislin pri starejšem človeku poveča anabolizem proteinov v mišicah. Obrok aminokislin, ki vsebuje levcin, bo povečal signaliziranje mTORC1 in sintezo AK in hkrati zmanjšal katabolizem beljakovin.

Esencialnih AK organizem sam ne zmore sintetizirati, zato jih je v telo nujno vnesti s hrano. V procesu staranja tudi absorpcija AK vse bolj peša. 

L-LEVCINjpg         L-IZOLEVCINjpg         L-VALINjpg         L-GLUTAMINjpg         L-LIZINjpg

Levcin, izolevcin in valin preprečujejo razgradnjo tkiv, ki v času telesne dejavnosti in treningov poteka v mišicah, hkrati pa v njih spodbujajo procese izgradnje tkiv. Zato so prav te aminokisline ključne za ohranjanje mišične mase in njihove moči ter za uspešen rezultat vadbe oz. krepitev MMD. Tako kot to počno športniki , še posebej je to opazno pri bodybilderjih, ki jim običajna prehrana za spodbujanje izrazito povečane mase in moči mišic kljub rednim treningom ne zadostuje in le-to dosegajo s treningi in s hkratnim, rednim ter vsakodnevnim dodajanjem aminokislin k hrani.

Torej, če želimo, da se pri TMMD mišice krepijo in ne razgrajujejo, je smiselna in uporabna rešitev dodatno dovajanje določenih aminokislin v obliki hranila.

Kajti, če mišicam primanjkuje AK, osnovih substanc, ključnih za lastno izgradnjo mišičnih proteinov, se kljub rednim vadbenim procesom le-te ne zmorejo v zadostni meri okrepiti. Proces krepitve mišic oz. povečanje njihove mase in moči je zato lahko znatno učinkovitejši in ga je možno še dodatno izboljšati, če se takoj po izvajanju vaj za krepitev MMD, v telo vnesejo gradniki proteinov - aminokisline v obliki hrane ali prehranskega dopolnila, ki dodatno prispevajo k povečanju mišične mase in h krepitvi njihove moči.

Pri vnosu AK je zelo pomembna pravilna koncentracija AK in njihovo medsebojno razmerje, ki mora biti optimalno. Levcin, izolevcin in valin (BCAA) so verižnorazvejane esencialne AK (branched-chain amino acids), ki tvorijo 35 % puste mišične mase, in so pomembne za presnovo mišičnih celic. Lizin je prav tako esencialna AK. Glutamin je neesencialna AK, ki je najbolj zastopana v mišicah in predstavlja 50 % vseh prostih aminokislin, ki se nahajajo v mišičnih celicah.

Upoštevajoč vsa zgoraj navedena dejstva, smo v našem podjetju razvili novo formulacijo aktivnih učinkovin in izdelali preparat za dodatno pomoč pri obravnavi MIŠIC IN PODPORNEGA VEZIVNEGA TKIVA MEDENIČNEGA DNA - NUCLEO AMIN.